Dag 6: Rijst, rijst, rijst, rijst, rijst en PIZZA - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Marjolein Kloosterman - WaarBenJij.nu Dag 6: Rijst, rijst, rijst, rijst, rijst en PIZZA - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Marjolein Kloosterman - WaarBenJij.nu

Dag 6: Rijst, rijst, rijst, rijst, rijst en PIZZA

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

26 Juli 2012 | India, Kodaikānāl

Hier is niet over gelogen. Elke dag eten we minstens 2 keer per dag rijst. Bij de lunch en bij het avondeten. Voordat ik naar India ging was rijst al niet mijn favoriete eten, dus om hier nu 4 weken lang 2 keer per dag rijst te eten is niet heel erg leuk.. Gelukkig is er ook vaak iets anders bij het eten zoals pasta. In ieder geval vind ik het fijn dat ik er zeker van ben dat er geen rijst is bij het ontbijt.
Vanochtend begon de dag dan ook weer goed met toast en cornflakes. Na het ontbijt begonnen de lessen. Wiskunde, Engels, blokuur biologie, blokuur Tamil en blokuur humanities. Gelukkig kwamen we de dag aardig door, door te kaarten, kamertjeverhuren en galgje. Ook was het leuk dat we tijdens Tamil met z’n alle in een busje gingen op weg naar ‘Grihini’. Dit is een meisjesschool voor kinderen die in/vlakbij Kodai wonen. Op deze school vertelde een vrouw over de geschiedenis van de school. Ook namen we een kijkje in de klas waar op dat moment allemaal leerlingen zaten. Toen we naar binnen liepen gingen ze allemaal voor ons opstaan en wij stelden ons voor. Hier vertelde de lerares wat over het onderwijs en de leerlingen. Hierna vroegen de leerlingen vragen aan ons die wij beantwoorden. Ik vond het best interessant om naar zo’n school te gaan, want het is totaal anders als in Nederland.
Na het bezoek aan de school gingen we nog naar een soort van klein anatomisch museum. Hier zagen we allemaal opengezette dieren en slangen, apen, spinnen (ect) en baby’s op water. Ik vond dit heeel apart om te zien. Je zag als het waren de groei van apen en balies in die potjes. Dit was niet heel smakelijk..
Nadat we terug gingen naar school hadden we een blokuur Humanities. Gelukkig was het uiteindelijk voor ons geen blokuur omdat Sreedharan tegen de lerares had gezegd dat we naar het kantoortje van Miss Gillian moesten komen. Hierdoor konden we het laatste uur lekker kaarten in het zonnetje. Om half vijf gingen we met de hele Nederlandse groep en een deel van de Indische groep paardrijden en fietsen rond het meer in Kodai. Omdat ik al dagelijks fiets als ik in Nederland ben, dacht ik dat het misschien wel leuk was om een keer paard te rijden. 4 kilometer was 320 roepie, ongeveer 4.50 euro. Ik vond het best spannend om te doen, maar gelukkig viel het reuze mee, want er fietste een man met je mee. Ik vond het leuk om te doen en op het moment dat ik er eindelijk lekker inzat moesten we alweer terug. Het was wel super irritant dat je echt werd aangestaard door iedereen waar je maar langs reed. Allemaal vieze mannetjes zwaaide, riepen en maakten foto’s… Na dit avontuur gingen we met z’n alle uit eten bij Domino’s Pizza. Ik had eindelijk weer eens bekent voedsel voor mijn neus. Een heerlijke pizza Margareta! Omdat we om 19:00 alweer terug moesten zijn bij de dorm konden we de pizza alleen niet helemaal opeten. Dus daar liepen we dan op school met een pizzadoos onder ons arm.
Toen we terug waren in onze kamer moesten we naar de centrale ruimte waar alle andere meiden van de dorm ook waren. Er was namelijk ‘Dorm Devotion’. Er kwam een lerares die vertelde over het feit dat KIS een christelijke school is. Het was een soort van godsdienst. Ik weet niet precies waarom dit nodig was, omdat je ook gewoon godsdienst op school krijgt en je elke zaterdag+zondag naar de kerk op school kunt. Hierna hebben we nog een overheerlijk stuk watermeloen gekregen en zijn we nu druk bezig om onze tassen in te pakken. Morgen gaan we namelijk voor 2 dagen op kamp. Omdat je maar 1 rugzak mag meenemen wordt dit nog flink proppen. Ook ben ik de afgelopen dagen flink verkouden geworden dus dat wordt veel zakdoekjes meenemen.

Liefs, Marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kodaikānāl

Marjolein

Actief sinds 17 April 2012
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 8375

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 04 Februari 2016

Internationale stage Kuala Lumpur

20 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Internationale stage India

Landen bezocht: