Dag 20: Dutch girls goes Indian - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Marjolein Kloosterman - WaarBenJij.nu Dag 20: Dutch girls goes Indian - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Marjolein Kloosterman - WaarBenJij.nu

Dag 20: Dutch girls goes Indian

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

09 Augustus 2012 | India, Kodaikānāl

Even snel een kort blogje, omdat ik eigenlijk m’n koffer moet inpakken. Want ja, inderdaad, morgen gaan we hier weg! Gelukkig nog niet uit India, maar we gaan lekker een week rondreizen door Zuid India samen met John, vriendin en kind. Ik heb er echt super veeel zin! Al helemaal omdat onze eerste bestemming een soort van olifantengebied is waar we olifant gaan rijden!
Vandaag heeft Gillian ons ongeveer de hele dag op sleeptouw genomen. Omdat het onze laatste dag hier was gingen we met haar naar Kodai om alles te kopen wat we nog wilden. Ze nam ons naar allerlei leuke kleine winkeltjes waar we nog niet eerder waren geweest en hierdoor ben ik heel wat souvenirtjes rijker.
Nadat we een lange tijd lekker geshopt hadden gingen we eventjes naar Gillian’s huis om de spullen die zij gekocht had te droppen. In India is het heel normaal om bij een leraar thuis te zijn en zo vond zij het ook helemaal niet gek dat we haar man (de directeur) ziek op de bank zagen liggen.
De laatste 2 uur van de schooldag hadden al onze Indiërs vrij gekregen omdat we eigenlijk nog niet met z’n alle iets leuks hadden gedaan. We gingen daarom met Gillian, Vice principal en de hele groep een ‘kokowandeling’ maken. Normaal zie je hier een heel mooi uitzicht, maar omdat het zo mistig was viel dit helaas mee. We belandden uiteindelijk bij de CCD waar even een lekker drankje gedronken hebben en Gillian en de Vice principal bedankt hebben met een bloemetje voor deze 3 hele leuke weken.
Toen we weer terug op school waren moesten we snel opschieten omdat we om 5 uur met alle meiden moesten verzamelen. We gingen namelijk bij miss Bett, een lerares die ook is mee geweest met sareehopping, eten. We moesten ook allemaal onze saree meenemen omdat zij ons zou leren hoe we ze moesten knopen.
Het duurde een tijdje maar uiteindelijk waren we allemaal in onze saree gehesen en begon de fotoshoot. Omdat we niet met de sarees aan wilden eten trokken we maar snel onze normale kleding weer aan. We aten hele pittig kip met rijst en een curry. Op zich vond ik het wel lekker, maar ook vandaag maakte de brownie het diner nog beter (jaaa ze eten hier veel brownies!).
Nu moet ik stoppen omdat ik snel mijn koffer in moet pakken voor morgen. Morgen vertrekken we om 10 uur met een busje. Het zal ongeveer 3.5 uur rijden zijn. Ik denk dat ik de komende week geen internet zal hebben, dus er komt als ik weer in Nederland ben een hele lange blog over deze rondreis en al mijn ervaringen!

Liefs,
Marjolein

• 09 Augustus 2012 - 18:51

Dorien:

Hoi Marjolein,

We wensen je een hele fijne rondreis de komende week. We zijn natuurlijk heel benieuwd naar de belevenissen. Maak maar veel foto's. Misschien heb je nog een keer internet en anders kun je vanaf Dubai waarschijnlijk weer sms'jes versturen. Veel plezier en tot volgende week zaterdag.

Liefs, Johan & Dorien

• 09 Augustus 2012 - 19:31

Willeke:

Zusje! Heel veel plezier komende week! In heb vandaag heel lang met iemand gesproken die ook in India is geweest! Ze heeft als tip dat je voor elke maaltijd je handen moet wassen met die desinfecterende gel, en na je maaltijd ook weer! Ze heeft ook de hele tijd tijdens
    Het rondrijzen geen vees (en zeker geen kip) gegeten. Geen salades eten, maar dat weet je zelf ook wel! Veel plezier!

• 11 Augustus 2012 - 12:24

N.c.kloosterman:

Hallo Marjolein je bent nu aan je eigen vakantie bezig,veel natuur,en beesten+vogels en planten.Geniet van al dat moois dat je op deze vakantie lang na kan genieten.Wens je een goede reis naar Elst.

Liefs van OMA Schagen.