Dag 17 en 18: Woodworking - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Marjolein Kloosterman - WaarBenJij.nu Dag 17 en 18: Woodworking - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Marjolein Kloosterman - WaarBenJij.nu

Dag 17 en 18: Woodworking

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

07 Augustus 2012 | India, Kodaikānāl

Op dag 17 moesten we weer na een lange tijd helaas gewoon naar school. De eerste week vond ik het nog best leuk om naar school te gaan omdat alles nieuw was, maar nu wordt alles een beetje saai. We leren niets, omdat we het meeste al gehad hebben en zitten daarom maar een beetje te kaarten en te sudokuen in de les. We zijn eigenlijk meer een ‘pain in the ass’ voor de leraren dan een toevoeging. Maarja, we moesten helaas naar de lessen…
Jaaa, inderdaad, moesten! We zijn namelijk na het middag eten naar het Soex kantoortje gegaan om te vragen of we die middag vrij konden krijgen omdat we fotolijstjes moesten maken voor de foto’s voor het Tribal weeshuis. Toen zei hij helaas dat we eerst toestemming moesten hebben van de Vice Principal om lessen te skippen. We vonden dit allemaal best wel teleurstellend omdat we verwacht hadden dat we meteen aan de slag konden.
We besloten om een brief te schrijven naar de Vice Principal met de redenen waarom we vrij wilden hebben en welke uren. We hebben namelijk eigenlijk veel te weinig tijd om alles te doen wat we nog willen doen. We moeten nog spullen kopen voor het weeshuis, schilderen, 57 fotolijstjes maken, de spullen uitdelen aan de kinderen en dan hebben we ook nog een etentje woensdag bij Jessica thuis en donderdag bij een lerares thuis. Op zich lijkt het allemaal niet zoveel, maar het vervelende is, is dat we elke dag om 7 uur in onze dorm moeten zijn en we pas om 4 uur uit zijn. Hierdoor vroegen we dus doormiddel van de brief, of we de komende dagen vrij mochten hebben.
Om 13:15 moesten we naar het kantoortje van de Vice Principal om te horen of we toestemming kregen. En jaaaaa, het mocht! Dit betekent dus dat we de rest van de tijd dat we hier op school zijn niet meer naar school hoeven. Zo snel als we konden gingen we naar ‘Woodworking’ waar we fotolijstjes zouden gaan maken. We hadden namelijk geen tijd te verliezen aangezien we veel lijstjes moesten maken. 57 stuks om precies te zijn. Dat Betekent dat we 4x 57 houtjes nodig hebben, die gezaagd, geschuurd, gemeten, geplakt en geschilderd moeten worden. Met goeie zin begonnen we aan deze grote klus. In het begin ging het nog wat moeizaam omdat niet iedereen een vaste taak had, maar gelukkig werkte we na een tijdje samen als een geoliede machine. Helaas moesten we al om 16:45 stoppen, omdat de man die er de hele tijd bij stond graag de boel af wilde gaan sluiten.
De volgende ochtend gingen we er weer met frisse moed tegenaan! Vandaag moesten we namelijk alle fotolijstjes afmaken, want anders zouden we niet genoeg tijd meer hebben. Iedereen zat er vanaf het begin al lekker in en het ging als een speer! Na een tijdje kregen we zelfs nog hulp van de Duitsers, omdat zij een uurtje vrij waren.
We waren voor het middageten klaar met het zagen, schuren en lijmen. We hoefden nu alleen nog maar alle lijstjes te verven. Eerst hebben we alles wit geverfd als goede basis. Na 3/4 uurtjes gewacht te hebben, hebben we alles blauw, geel en rood geverfd. Ik vind het resultaat best mooi geworden al zeg ik het zelf. Je ziet natuurlijk wel dat we de lijstjes zelf hebben gemaakt, maar dat vind ik op zich ook wel weer leuk.
Morgen gaan we de lijstjes nog wat versieren met glitters en maken we de aanhangsels eraan vast. Als laatste moeten dan nog de foto’s erin en dan zijn ze eindelijk klaar om te geven! Dit gaan we woensdag doen, samen met de dekens, het speelgoed, tandenborstels en tandpasta.
Morgen na de lunch gaan we ook nog naar het weeshuis om leuke decoratieve tekeningen te schilderen op de muur en ’s avonds hebben we een etentje bij Jessica thuis. Het wordt dus weer een druk, maar leuk dagje!

Liefs,
Marjolein

• 08 Augustus 2012 - 10:57

Johan:

Hoi Marjolein, De fotolijsten zie er perfect uit, zeker als de lijstjes vandaag nog worden opgepimd. Zal zeker het weeshuis gezelliger maken. Succes vandaag met alle werkzaamheden, en ben benieuwd naar een foto van het resultaat.

• 08 Augustus 2012 - 16:02

N.c.kloosterman:

Geweldig wat jullie zo met elkaar doen.Wat zullen die kindertjes het leuk vinden.Vandaag gaan jullie ze brengen en op hangen Veel plezier.Groeten.OMA Schagen.

• 09 Augustus 2012 - 01:35

N.c.kloosterman:

Hallo dames,als ik het goed heb gaan jullie Donderdag naar huis..Kunnen jullie alles meenemen?Wens jullie een goede reis en welkom in Elst.Marjolein kom je een keer naar Schagen:om alles te vertellen hoe je het heeft gehad.Je kan een nachtje bij mij slapen als je dat wil.Groeten',OMA Schagen.