Dag 4: Sister, you and me Picture?? - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Marjolein Kloosterman - WaarBenJij.nu Dag 4: Sister, you and me Picture?? - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Marjolein Kloosterman - WaarBenJij.nu

Dag 4: Sister, you and me Picture??

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

24 Juli 2012 | India, Kodaikānāl

Vandaag zaten we zoals elke doordeweekse morgen weer om 7 uur aan het ontbijt. Heerlijke toast met roerei. Helaas begon na dit goede begin de schooldag.. Ik had er eigenlijk totaal geen zin in, maar gelukkig vielen de eerste twee uur mee. Ik had namelijk samen met Renee drama. We moesten allerlei expressieoefeningen doen en dit was heel leuk. Na dit blokuur had ik een blokuur ‘Comp tech’. Ik wist totaal niet wat ik ervan kon verwachten, maar het bleek dus dat we met het programma Flash een filmpje moesten maken met een animatie die wij zelf tekende. Opzich vond ik het wel grappig, maar ik snapte niks van het programma en ik snapte de zin van het vak ook niet. Daarna hadden we engels, wiskunde en een blokuur scheikunde. Dit was echt heeeeeel saai, maar gelukkig mogen we scheikunde de volgende keer skippen omdat we deze stof allemaal hadden gehad. Ik kan er me alleen niks van herinneren, maarja dat maakt niet uit (: Na deze langelange schooldag konden we gelukkig weer mee in de jeap naar het weeshuis voor food distribution. Opweg naar het weeshuis gingen we eerst voetballen halen om aan ze te geven. Tijdens deze rit zagen we de kindjes al hand in hand lopen van school naar het weeshuis. Ze zwaaide al gelijk heel enthousiast! Toen we op het weeshuis waren aangekomen brachten we eerst het eten naar binnen en bedachten daarna met de hele groep wat we konden doen met de kindjes. We bedachten om eerst het liedje Head shoulders knees and toes te zingen en daarna te voetballen en tikkertje te spelen. Maar toen de kinderen aankwamen rennen vlogen ze gelijk op de ballen en wilde ze gaan spellen. We hebben toen maar gevoetbald en lummeltje gespeeld. Omdat sommige meisjes niet meededen met deze spelletjes hebben wij maar voor dat kleinere groepje het liedje geleerd. Het was echt heel erg gezellig en iedereen was heel erg actief. Het groepje dat het liedje had geleerd liet daarna zelfs een eigen liedje horen in het Tamil met een dansje erbij! Hierna haalden we ongeveer allemaal onze fotocamera te voorschijn en begon de ‘fotoshoot’. Iedereen wilde heel graag op de foto. Zo wilde ze bijvoorbeeld dat we tot 3 zouden tellen en dat ze bij 3 gingen springen en dus springend op de foto kwamen. Ook wilde ze zelf graag foto’s maken en toen ze die dingen eenmaal in hun hand hadden gaven ze hem niet meer af en wilde van alles een foto maken. Ook noemden de kindjes ons de hele tijd sister en vroegen: ‘Sister, you and me Picture?’. Dat was echt heel lief. We moesten om 18:00 weer terug zijn voor het avondeten en dit keer aten we lasagne. Om 19:00 moesten we helaas weer naar onze dorm. Fransje en ik hebben ongeveer de hele avond geprobeerd om ‘De beste sing and songwriters van Nederland’ terug te kijken. Helaas door de slechte internet verbinding is dit niet gelukt. Gelukkig hebben we wel ongeveer alle liedjes kunnen kijken op youtube!:D
Morgen gaan we de eerste paar uur van de schooldag met de hele groep naar het polioziekenhuis, waar we iets gaan doen met papier. Ik heb dus iets om naar uit te kijken!

Liefs, Marjolein

  • 25 Juli 2012 - 07:07

    Dorien Kloosterman:

    Hoi,

    Zo te lezen heb je het erg naar je zin. Wij zijn gisterenavond uiteten geweest in Nijmegen. het is hier nog steeds lekker weer. Inmiddels hebben we wel besloten onze vakantiebestemming wat te verleggen in verband met het weer in Duitsland. We wensen je veel plezier vandaag met de SOEX activiteiten en natuurlijk ook op school.

  • 27 Juli 2012 - 14:55

    ADFM:

    Hoi Marolein,
    Wat leuk dat je het naar je zin hebt in India. Als je maar wel beloofd om terug te komen!!
    Wij zitten op de camping met een brandend zonnetje boven ons hoofd. Zijn net ff naar de markt geweest en hadden bijna geen auto meer.....Actie Arrie! Erwin zet denk ik straks met veel plezier de foto's op facebook.
    Groetjes Arjen, Dieuwerke, Femke & Maayke en natuurlijk XXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kodaikānāl

Marjolein

Actief sinds 17 April 2012
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 8377

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 04 Februari 2016

Internationale stage Kuala Lumpur

20 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Internationale stage India

Landen bezocht: