dag 2: Exploring the surrounding - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Marjolein Kloosterman - WaarBenJij.nu dag 2: Exploring the surrounding - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Marjolein Kloosterman - WaarBenJij.nu

dag 2: Exploring the surrounding

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

23 Juli 2012 | India, Kodaikānāl

Fransje en Ik gingen om 21:30 slapen de dag dat we aankwamen, maar werden vandaag 11:30 wakker. We hebben dus gewoon 14 uur geslapen! Dan moesten we wel heeeeeel moe zijn. We konden gelijk aanschuiven bij de lunch, want voor het ontbijt waren we te laat. Toen we met z’n alle verzamelde kon ik weer terug naar m’n dorm om mijn laptop te pakken, omdat Sreedharan ervoor kon zogen dat ik internet op m’n laptop kreeg en het absoluut niet toegestaan is dat jongens de meisjes dorms betreden. Daarna gingen we lunchen met soep, rijst, kip en roerbak groente. Het is best wel raar om te ontbijten met iets wat je normaal alleen tijdens het avondeten zou eten. Na de lunch kregen we een rondleiding van Gillian door de school, samen met de Duitsers. Zij zijn ook gister aangekomen en de meeste blijven 4 maanden en 1tje zelfs een jaar. De school is niet gewoon 1 schoolgebouw, maar het zijn allemaal kleine gebouwtjes. Gillian vertelde dat we aan allerlei dingen mee konden doen, zo konden bijvoorbeeld in het koor, of het volleybalteam. Ook zei ze dat we een pas krijgen met 3000 rupees, waarvan we dingen kunnen kopen op de school, zoals eten en toiletpapier. 3000 rupees is 50 euro, dus dat is superveel! Na de rondleiding gingen we alle indiers naar het dorpje. Op de school is het heel rustig, maar als je eenmaal buiten de poorten van de school bent wordt je zo voor je sokken gereden, want het verkeer stopt niet zomaar. In het dorp zijn allemaal kleine winkeltjes een kraampjes waar ze van alles verkopen. Alles is ook echt zooo goedkoop! Voor een fleswater heb ik 17 rupees betaalt, wat 25 cent is en voor een tas en armband 3.50! Omdat de verkopers aan ons kunnen zien dat wij toeristen zijn zeggen ze natuurlijk dat het duurder is, maar gelukkig helpen onze Indiërs ons door af te dingen. Nadat we een wandelingetje door het dorp hadden gemaakt gingen we weer eventjes terug naar onze dorm. Om 5 uur hadden we weer met elkaar afgesproken om met de hele groep uiteten te gaan in het dorp. We kwamen bij een klein restaurantje waar veel meer studenten van de school waren. Onze Indiers zorgde voor het eten en drinken, zodat we allerlei indiaanse hapjes en drankjes zouden proberen. Er kwamen allemaal kleine schaaltjes op tafel met bananenblad en daarin zaten allerlei verschillende dingen waarvan ik de naam niet weet. Ik vond op zich best wel lekker, alleen sommige dingen waren echt heel erg pittig. Ook kregen we drankjes, eentje was met cola, chocola en slagroom, eentje met kiwi , iets met kruiden en nog een paar andere. Ik vond de drankjes niet heel lekker, maar gelukkig was er ook cola. We hebben een tijdje in het restaurantje gezeten en moesten uiteindelijk allemaal 125 rupees betalen, dat 1.85 euro is, voor een hele maaltijd! Om 19:00 moest iedereen weer terug in hun dorm zijn. En nu zijn Fransje en ik dus allebei druk bezig op de laptop. Straks gaan we nog even lekker douchen en daarna slapen, want morgen moeten we alweer om 7 uur aan het ontbijt zitten…

ps. Gister viel mijn laptop opeens uit en deed ie niks meer. Gelukkig kon Sreedharan ermee naar de ICT en nu doet hij het weer! :D Vandaar dat ik dit verslag pas vandaag plaats.

  • 23 Juli 2012 - 17:19

    Willeke:

    Dag zusje! Ik had gister ook al een berichtje geplaatst, maar ik zie dat dat niet werkte. Het klinkt allemaal super! heel veel plezier!

  • 25 Juli 2012 - 07:08

    Dorien Kloosterman:

    Hoi,

    Weer een leuk verslag met leuke en vooral ook hele mooie foto's. Je kunt zien dat je het naar je zin hebt. Jammer dat we de reisverhalen van jouw medereisgenoten niet makkelijk meer kunnen aanklikken. Dat heeft vast te maken met het vernieuwen van de website. Ik heb me ook weer opnieuw aangemeld om een mailtje te krijgen als je een nieuw verslag hebt gemaakt, want Willeke kreeg wel een mailtje en ik niet.

    Het lettertype zou ook wel wat groter mogen. Maar dat zijn allemaal zaken waar jij natuurlijk niets aan kunt doen. Geniet vooral meid. We kijken uit naar je volgende verhaal.

    Dorien

    Inmiddels ontdekt dat je alleen een reactie kunt plaatsen via safari en niet via explorer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kodaikānāl

Marjolein

Actief sinds 17 April 2012
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 8365

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 04 Februari 2016

Internationale stage Kuala Lumpur

20 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Internationale stage India

Landen bezocht: