Dag 15: En ik vlieg vlieg vlieg als een vlieger.. - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Marjolein Kloosterman - WaarBenJij.nu Dag 15: En ik vlieg vlieg vlieg als een vlieger.. - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Marjolein Kloosterman - WaarBenJij.nu

Dag 15: En ik vlieg vlieg vlieg als een vlieger..

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

04 Augustus 2012 | India, Kodaikānāl

Om half 8 ging de wekker vanochtend, dus jawel, we mochten heerlijk een uurtje uitslapen! Natuurlijk is dit nog steeds best vroeg, maar het voordeel eraan is, is dat als school weer begint ik niet hoef te wennen aan het vroege opstaan. Nadat we een heerlijke ontbijt hadden met toast en worstjes hadden we allemaal genoeg energie om er flink tegen aan te gaan. We moesten vandaag namelijk weer dekens kopen, en dit keer maar liefst 60 stuks.
Toen we aankwamen lopen bij hetzelfde marktje als gister glimlachte en zwaaide de verkoopster al naar ons want ze herkende ons natuurlijk nog. Toen we vertelde dat we nog een keer 60 dekens nodig hadden moest de verkoper wel lachen, maar zette weer alles op alles om 60 dekens voor elkaar te krijgen. Hiervoor moesten we wel een paar minuutjes wachten, en besloten we maar een rondje te lopen door het dorp. Al snel zagen we de scooters heen en weer rijden met lading dekens erop wat natuurlijk voor ons moest zijn. Nadat de dekens betaald waren en vervoerd waren naar de poort van de school was het tijd voor onze volgende missie van de dag. We moesten namelijk de foto’s die we hadden genomen van de kinderen uit het tribal weeshuis laten afdrukken. Dit deden we bij een fotoshop waar het afrukken van 44 foto’s spot goedkoop was. Vervolgens gingen we opzoek naar foto lijstjes voor de foto’s, maar helaas hebben we die weer niet gevonden. Onder het genot van een heerlijke choco latte bedachten we hoe we aan fotolijstjes konden komen. Gelukkig kwam Sreedharan toen met het goede idee om het op school bij ‘wood works’ te laten maken. Toen we dit wilden regelen was het helaas gesloten, dus moeten we het morgen nog maar eens proberen.
Om 12 uur was het tijd om te lunchen en besloten dit niet op school te doen. We wilden allemaal absoluut geen rijst dus daarom bracht Sreedharan ons naar een leuk restaurantje. Hier heb ik een heerlijke mini pizza pesto gegeten. Mmmmmm hij was heeerlijk!

Omdat we hierna allemaal heel nodig naar de wc moesten en de wc bij het restaurant natuurlijk een vieze zooi was gingen we snel terug naar school. Daar kwamen we Gillian tegen die we eigenlijk de hele dag al moesten spreken. We moesten namelijk de top voor de sareeh nog laten maken en zij wist hier een goed adresje voor. Gelukkig had Gillian tijd en gingen we met onze sareehs naar een naaiwinkeltje waar allemaal vrouwen aan lange tafels aan het naaien waren. Hier werden onze maten opgemeten en als het goed is kunnen we de sareehs woensdag op halen. Ik verbaas me er nog steeds over hoe goedkoop India is. Zo’n top die op maat gemaakt is kost namelijk maar liefst 150 rupies, ongeveer 2 euro dus!
Hierna konden we niet meer iets nuttigs doen omdat we het of al gedaan hadden, of het niet kon. We gingen das maar lekker souvenirtjes shoppen (op zich ook best nuttig). Omdat alles hier zo goedkoop is denk ik eigenlijk nauwelijks na als ik iets koop, en daarom heb ik nu al zo veel gekocht.. Achja, je bent natuurlijk niet altijd in India!

’s Avonds was het weer tijd voor ‘Canteen’, het feest wat we ook hadden de avond toen we net aan waren gekomen. Na wat getwijfel om wel of niet te gaan, zijn we uiteindelijk met bijna alle meiden gegaan. Dit keer viel ik gelukkig niet in slaap en was het best leuk. Ik had mijn Ipod meegenomen, zodat die kon worden aangesloten op de boxen. Helaas werkte dit niet en hebben toen maar via Youtube het vliegerlied aangevraagd. Daar stonden we dan met z’n alle op een rijtje het dansje voor te doen voor bijna alle leerlingen. Het was echt super grappig om te zien! Helaas liet iemand na een tijd de laptop vallen. Hierdoor brak het kabeltje van de boxen en was het feest afgelopen…

Gelukkig begint het feest morgen weer overnieuw. We gaan dan namelijk voedsel pakketjes wegbrengen naar het Mercy Home en gaan we het speelgoed en de dekens geven aan het christelijke weeshuis!

Liefs,
Marjolein