Vertrek Indiërs uit Nederland - Reisverslag uit Elst, Nederland van Marjolein Kloosterman - WaarBenJij.nu Vertrek Indiërs uit Nederland - Reisverslag uit Elst, Nederland van Marjolein Kloosterman - WaarBenJij.nu

Vertrek Indiërs uit Nederland

Door: marjoleinkloosterman

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

09 Juni 2012 | Nederland, Elst

Hallo!

Voor mijn internationale stage ga ik komende zomer vier weken met zeven andere meiden naar India. We verblijven de eerste drie weken op een internationale school in het Kodaikanal. De vierde week zullen we een rondreis maken door India. Ik heb er super veel zin in!

Deze internationale stage is een uitwisseling. Dat wilt dus zeggen dat ik de afgelopen drie weken een Indische student in huis heb gehad. Vanochtend werd ik om half 6 uit m'n bed getrommeld om vervolgens de Indiër terug naar het vliegveld te brengen. Ik kijk terug op drie erg leuke, gezellige en drukke weken. De eerste week moesten we een beetje wennen aan elkaar. Gelukkig kwamen we allebei na een aantal dagen wat losser. Opzich vond ik niet dat er erg grote cultuurverschillen tussen ons twee waren. Het enige wat erg verschilde was het tempo. Bij mijn Indiër (en ik denk ook bij de andere Indiërs) lag het tempo vele malen lager. Alles ging super sloom en als je er niet een beetje druk achter zetten duurde het oneindig lang totdat hij in acties kwam. Zo was dit dus ook met het fietsen. Mijn Indiër fietste zo sloom, dat we elke ochtend zo'n 20 minuten eerder naar school moesten vertrekken om op tijd te komen.
De afgelopen drie weken hebben we hele leuke activiteiten gedaan, om het die Indiërs het zoveel mogelijk naar hun zin te maken, ook al leken ze dit niet altijd te waaderen. Zo zijn we bijvoorbeeld met de hele groep naar het openluchtmuseum, de Efteling en Madurodam geweest. Met mijn eigen gezin heb ik ook allerlei leuke dingen gedaan en volgens mij zit mijn Indiër nu nog steeds versteld in het vliegtuig van al het oranjegekte wat hij heeft gezien op straat en tijdens de voetbalwedstrijd Nederland-Bulgarije. Door deze drie weken heb ik de andere meiden die ook naar India gaan, veel beter leren kennen. Ik heb nu nog meer zin in deze reis, omdat ik zeker weet dat het super leuk gaat worden met deze meiden. Nog maar zes weekjes, en dan gaat het avontuur beginnen! Best spannend...

Liefs,

Marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Elst

Marjolein

Actief sinds 17 April 2012
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 8373

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 04 Februari 2016

Internationale stage Kuala Lumpur

20 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Internationale stage India

Landen bezocht: