leuke reisjes - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marjolein Kloosterman - WaarBenJij.nu leuke reisjes - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marjolein Kloosterman - WaarBenJij.nu

leuke reisjes

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

11 Oktober 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Goede morgen lezers,

Al weer veel te lang geleden heb ik voor het laatst een reisverslag geschreven, dus vond ik het vanmorgen wel weer eens de tijd om mijn belevenissen op papier te zeten.
De afgelopen maand was en erg drukke, maar hele leuke en gezellige maand! Zoals je hebt kunnen lezen in mijn vorige verslag stonden er erg leuke dingen om de planning, maar was het nog de vraag of dat allemaal wel door ging. Gelukkig hebben we uiteindelijk wel vrij gekregen en ben ik 2 september (ja, alweer een tijdje geleden helaas) samen met Jurgen en Tessa met het vliegtuig naar de Perhentian Islands vertrokken. En jeetje, wat was dit een fantastische ervaring!
We vlogen vanuit Kuala Lumpur naar Kotha Baru, waar we vanaf daar nog een uurtje met de taxi moesten naar Kuala Besut. Vanuit Kuala Besut kochten we een kaartje voor de boottocht naar de Perhentian Islands. De boottocht duurde ongeveer 40 minuten. We zaten op een kleine speedboot met, heel toevallig, alleen maar andere Nederlandse vakantiegangers. De boot ging super snel en hobbelde heel erg hard over de golven. Het is maar goed dat we geen van alle gevoelig zijn voor zeeziekte. Het dichter we bij de eilanden kwamen, hoe mooier het werd. Het leek echt net even alsof ik mee deed met Expeditie Robinson, want wat zag het er mooi uit. Ik heb nog nooit zo helder blauw water in m’n leven gezien. Ook waren de eilanden precies zo als op de foto’s, het was echt een fantastisch plaatje.
De Perhentian Islands bestaan uit twee eilanden. Besar is het grotere eiland en de ideale bestemming voor gezinnetjes die lekker vakantie willen vieren in hun luxe resort. Kecil, het kleinere eiland is meer geschikt voor de backpackers die genoegen nemen met een hostel. Natuurlijk kozen wij voor het eiland wat meer bij onze doelgroep behoorde, dus zette de kapitein van de boot ons af op Kecil, long beach. Van te voren hadden we nog geen hostel geboekt, omdat we hadden begrepen dat dat erg makkelijk te regelen is als je er eenmaal bent. Niets was minder waar gelukkig. We liepen het eerste de beste hostel binnen en kregen gelijk een prima kamer aangewezen.
We hebben onze mini vakantie vooral besteedt aan heerlijk zwemmen in de blauwe zee, zonnen, lekker eten en drinken en vooral even lekker niets doen, dit konden we namelijk alle 3 erg goed gebruiken! De tweede dag hebben we een snorkel tocht gemaakt en zijn we met een boortje naar verschillende mooie snorkel plekken geweest waar we hebben gesnorkeld met vissen, schildpaden, haaien en prachtig koraal.
Op long Beach was er elke avond 1 tentje waar iedereen van het eiland kwam om gezellig wat te drinken. Er waren vuurshows en later op de avond veranderde het strandtentje in een leuke dansbar.
Ik ben echt heerlijk tot rust gekomen op de Perhentian Islands, en was naar 4 dagen vakantie zeker wel weer klaar om met goede moed te beginnen aan de rest van m’n stage!
Ongeveer een week later, toen we weer aan het werk waren in het hotel kwam Tanja Beks, mijn placement coach uit Nederland aan in Kuala Lumpur. Tanja is naar Kuala Lumpur gekomen om te kijken hoe het met ons en onze stage gaat, en ook had ze veel afspraken met andere hotels. Gelukkig was het gesprek met mij, Tanja en mijn supervisor erg positief, en ook was mijn stage verslag tot dusver voldoende om mee door te gaan!
Iets minder dan een weekje later kwamen mijn zus en Noortje aan in Kuala Lumpur! Ook dit vond ik natuurlijk super leuk. Helaas moest ik de dagen dat zij Kuala Lumpur bezochten werken, maar ’s avonds hebben steeds lekker gegeten. Gelukkig had ik na ongeveer 3 dagen weekend, en pakte we ’s ochtends de bus naar Penang, een schiereiland van Maleisië. Na een busreis van ongeveer 5 uur kwamen we aan in Georgetown, de hoofdstad, waar we sliepen in een hotel. Ik zou hier 2 nachten slapen, en daarna in m’n eentje weer met de bus naar Kuala Lumpur gaan. Willeke en Noortje vervolgde hier hun reis veder naar Langkawi.
De dagen dat we in Penang waren hebben we vooral veel van de stad Georgetown gezien. Helaas waren er geen stranden bij Georgetown, dus zijn we de 2e dag met de taxi naar het strand Batu Ferringi gegaan. Als je net van de Perhentian Islands komt valt het troebele water en het strand een beetje tegen, maar ondanks dat hebben we heerlijk gegeten en gedronken in de strandtentjes en was de sfeer er erg gezellig.
Na 2 dagen vakantie in Penang moest ik helaas weer terug naar Kuala Lumpur om te werken, en vervolgde Willeke en Noortje hun reis veder door Maleisië. Ongeveer een week later sliepen zij nog 1 nachtje in het DoubleTree hotel waar ik werk, en vlogen Noortje en Willeke de volgende dag weer terug naar Nederland. Ik vond naast al de Hollandse kaas en de lekkere drop die ik kreeg, het natuurlijk super leuk om mijn zus weer te zien. Ik merk dat ik het werken een beetje saai begin te vinden omdat ik alles onderhand wel kan, en niet meer zoveel leer. Daarom vind ik het extra leuk als er iemand langskomt die ik ken of wanneer ik wat leuks ga doen.
Ik vind dat de tijd hier heel snel voorbij gaat, want over twee weken komen mijn ouders me alweer opzoeken! Ook hebben Tessa en ik inmiddels onze vliegticket voor eind december naar Bangkok geboekt. Door al deze leuke dingen waar ik naar uit kan kijken vliegt de tijd en voor ik het weet ben ik weer terug in het koude kikkerlandje.




  • 12 Oktober 2015 - 17:07

    Dieuwerke:

    Zo te lezen vermaak je, je prima in het verre Maleisië. Hier gaat alles z'n gangetje, althans een nieuwtje voor jou is nog dat Femke sinds de zomervakantie is gaan werken bij de AH. Gisteren nog bij je ouders geweest, want je moeder vierde haar verjaardag. En volgende week is het herfstvakantie en waar zitten wij dan? Juist op Terschelling...
    Groet,
    Dieuwerke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjolein

Actief sinds 17 April 2012
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 8349

Voorgaande reizen:

02 Juli 2015 - 04 Februari 2016

Internationale stage Kuala Lumpur

20 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

Internationale stage India

Landen bezocht: