Oktober en november - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marjolein Kloosterman - WaarBenJij.nu Oktober en november - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marjolein Kloosterman - WaarBenJij.nu

Oktober en november

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

24 November 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo lieve lezers,

Het is weer eens tijd voor een reisverslagje, aangezien ik vrij ben en m’n schoolverslag nog even wil uitstellen.

Het gaat gelukkig nog steeds erg goed met me, al ben ik mijn werk wel een beetje zat. Niet dat ik het werk zelf saai of niet leuk vind, maar vooral het management staat me erg tegen. De management structuur in Azië zo anders dan in Nederland, en daar kan ik nog steeds niet aan wennen. Mijn baas geeft me door haar manier van managen totaal geen positieve energie en enthousiasme. Gelukkig kan ik het met m’n collega’s wel erg goed vinden en daarnaast hoef ik niet meer zo een hele lange tijd te werken. Over precies een maand is namelijk al mijn laatste werkdag! En jawel, dat is op 1e kerstdag, haha.

Afgelopen maand kwamen mijn ouders langs in Kuala Lumpur. Ze verbleven 4 dagen in het hotel waar ik werk. Ik vond het erg gezellig dat mijn ouders op bezoek kwamen. Omdat ik hier natuurlijk al een tijdje woon, waren de rollen eens omgedraaid en was ik hun reisleider door de stad. De eerste avond aten we bij Jalan Alore, het streetfood wat typisch Aziatisch is. Volgens mij vonden m’n ouders deze ervaring wel leuk, al koos mijn moeder op de 2e dag toch wel voor een wienerschnitzel in een Duits restaurant, wat ik zelf ook wel eens lekker vond voor de afwisseling.
Na twee dagen Kuala Lumpur te hebben gezien gingen we op zondag met z’n drieën in een privé busje naar Melakka, een stadje ongeveer 2 uur rijden vanaf Kuala Lumpur. Deze stad is beïnvloed met de Nederlandse cultuur vanwege de VOC van vroeger. In het stadje zie je dus bijvoorbeeld een Nederlandse molen en stadhuis, ook zijn er heel veel grafstenen met oud Nederlandse teksten. Ik had Melakka nog niet bezocht hiervoor, dus ik vind het erg leuk en interessant om dit te zien.
Die zondag waren m’n ouders 30 jaar getrouwd, en daarom had ik er voor gezorgd dat mijn team de kamer van m’n ouders mooi hadden versierd voordat we terug zouden komen van ons bezoek aan Melakka. ’s Avonds, na eerst lekker geborreld te hebben in the Executive Lounge van het hotel, zouden we uit eten gaan bij ‘Beast’. Dit is een restaurant in het winkelcentrum waar het hotel in zit. Een etentje bij Beast stond al lang op m’n wensenlijst, want het ziet er altijd zo gezellig uit. Helaas kwamen we erachter dat het restaurant die dag gesloten was. Na deze teleurstelling hebben we uiteindelijk toch lekker gegeten in een Aziatisch restaurant.

Naar 4 dagen vrij moest ik helaas weer werken en gingen mijn ouders veder op reis naar Langkawi.
In de maanden November en December kwamen/komen er helaas geen mensen meer voor mij langs, maar dat is natuurlijk logisch. Tessa en ik hebben helaas ook geen vrij gekregen om in november op vakantie naar Langkawi te gaan, waardoor november niet een hele spectaculaire maand is geweest. Het is vooral steeds heel druk en hectisch in het hotel. Des al niet te min mogen Tessa en ik niet klagen, want we zijn druk aan het plannen voor de reis na onze stage. Inmiddels is de reisplanning af en zijn de meeste vliegtickets geboekt. Het enige waar we ons nog in moeten verdiepen zijn de hotstels en hotels. We vliegen 29 december naar Bangkok en vanuit daaruit gaan we naar Singapore en Indonesië. In Indonesië beginnen we op Java en gaan daarna door naar Bali, Lombok en de Gili eilanden. Ik heb hier ongelofelijk veel zin in en kan bijna niet wachten totdat we gaan!

Veder zoals je misschien wel weet ben ik al aardig op weg met mijn vegatarische maand! Dit is het 2e jaar dat ik mee doe aan de ‘No-Meat-Vember’ challenge en het bevalt met net zoals vorig jaar erg goed. Ik moet zeggen dat het erg goed gaat om geen vlees te eten aangezien ik hier niet zelf kook. Het enige was alleen een beetje moeilijk is, is dat ik de heerlijke kip moet missen die vaak voor m’n neus wordt gegeten. Gelukkig is het over een week alweer 1 december en kan ik weer volop genieten van de butter chicken, lemon chicken, bbq chicken en ga zo
maar door..

Liefs, Marjolein

• 30 November 2015 - 12:14

Dieuwerke :

Ook ik ben nu aan het uitstellen hihi....maar dan wat huishoudelijke klusjes.
    Een klein maandje nog en dan heerlijk vakantie!! En dan weer fulltime naar school? Of staat er nog een stage in de planning?